Jak wypozycjonować lokalną firmę na docelowe słowo kluczoweWyszukiwania w Google stanowią kluczową część podróży użytkownika, a 88% użytkowników rozpoczyna obecnie swoją podróż w poszukiwaniu od wyszukiwania lokalnego. Jeśli Twoja marka prowadzi działalność lokalną, ważne jest, aby zrozumieć, w jaki sposób ludzie znajdą Cię w sieci - ponieważ to właśnie tam większość klientów rozpoczyna wyszukiwanie lokalnych firm. Dla lokalnego biznesu nie wystarczą byle jakie słowa kluczowe; pozycjonowanie się na terminy, których użytkownicy najprawdopodobniej użyją, aby znaleźć daną firmę. Oznacza to, że nie należy kierować się ogólnymi słowami kluczowymi, takimi jak "hydraulicy" czy "naprawa komputerów", ale raczej bardziej szczegółowymi, takimi jak "lokalni hydraulicy w Nowym Jorku" czy "naprawa komputerów na przedmieściach Bostonu".

Jak przeprowadzić lokalny audyt SEO

Na początek należy zrozumieć różnicę między SEO on-page i off-page.

  • On-page SEO odnosi się do wszystkich działań, nad którymi masz kontrolę, takich jak treść i nawigacja strony.
  • Off-page SEO odnosi się do czynników zewnętrznych, takich jak linki prowadzące do witryny z innych stron.

Teraz, kiedy już wiesz, na co zwrócić uwagę, możesz rozpocząć audyt od przejrzenia swojej witryny i przeanalizowania jej zawartości. Należy poszukać możliwości dodania do treści odpowiednich słów kluczowych. Na przykład, jeśli produkt lub usługa, którą oferujesz, jest skierowana do konkretnej branży, umieść w treści nazwę tej branży. Nie musi to być dokładne dopasowanie, ale powinno być na tyle dokładne, aby było istotne. Jeśli Twoja witryna korzysta z systemu CMS, takiego jak WordPress, możesz użyć wtyczki takiej jak Yoast, aby zidentyfikować słowa kluczowe, które możesz umieścić w swoich treściach.

Co to jest lokalne SEO?

Lokalne SEO to praktyka polegająca na poprawieniu widoczności strony internetowej (lub firmy) w wyszukiwarkach (głównie Google) w celu skierowania na nią ruchu. Skupia się ono na geograficznej lokalizacji zarówno firmy, jak i klientów, do których chce ona dotrzeć. Podczas gdy tradycyjne SEO skupia się na szerszej "publiczności", która może być zainteresowana produktem lub usługą danej firmy, SEO lokalne koncentruje się bardziej na tym, kto faktycznie znajduje się w "okolicy" (geograficznie) i czego szuka, gdy wyszukuje firmy takie jak Twoja. Tradycyjnie, SEO polega na zapewnieniu optymalizacji witryny w celu uzyskania jak najwyższej pozycji na ogólne słowa kluczowe, które są wspólne dla szerokiej publiczności. Jeśli jednak większość klientów Twojej firmy to klienci lokalni, najlepszym sposobem na zoptymalizowanie witryny pod ich kątem jest skupienie się na rankingach dla konkretnych słów kluczowych, których szukają.